De manier waarop bezoekers naar een parkeerplaats geleid worden, gaat drastisch veranderen

Parkeergarage Morspoort in aanbouw_2012_Spark

De manier waarop bezoekers naar een parkeerplaats geleid worden, gaat drastisch veranderen. Het duurt niet lang meer of elke auto is permanent online. Voor veiligheid, voor techniek en vooral om het de bestuurder gemakkelijk te maken zijn bestemming te bereiken. En voor dat laatste is altijd een parkeerplaats nodig. Om die aan te bieden met de beste condities komen er providers die daarin goed zijn en hun klanten het beste bedienen. Net zoals de meeste hotelgasten nu hun hotel niet meer vinden via de site van het hotel zelf maar via sites als Booking.com, zullen bezoekers hun parkeerplaats vinden via specialisten. Zo wordt de bezoeker veel beter geholpen, hoeft hij niet te zoeken en kiest hij de prijs kwaliteitsverhouding die hem past.

We staan aan het begin van een ontwikkeling waarbij deze nieuwe serviceproviders optimale en actuele parkeerinformatie gaan aanbieden aan hun klanten. Locatiebeheerders (eigenaren en exploitanten van parkeerplaatsen) kunnen deze ontwikkeling in hun eigen belang stimuleren door informatie over hun parkeerplaatsen, de actuele prijs en vrije ruimte ongeclausuleerd aan te bieden. En daar zo snel mogelijk mee te beginnen. Want wie dat doet wordt het snelst gevonden. Een wereld te winnen.