Parkeerbeheer Euroborg & Europapark Groningen

In opdracht van de gemeente Groningen begeleidde Spark de Europese aanbesteding van het parkeerbeheer van de parkeervoorzieningen van het Euroborg station en het Station Europapark.

Het benodigde parkeerbeheer is in aard en omvang uniek te noemen. Zo telt de over vijf locaties verdeelde parkeercapaciteit circa 2.500 parkeerplaatsen. De parkeerbeheerder dient met een breed productenassortiment de parkeerders van diverse verschillende functies (stadion, sportschool, restaurant, kantoor, winkel, P+R) te faciliteren. De parkeerbeheerder dient hiervoor als onderdeel van haar takenpakket deze producten zelfstandig aan te maken, uit te geven, het gebruik te registreren en te factureren. Daarnaast dient het begeleiden van grote aantallen parkeerders rond thuiswedstrijden van FC Groningen afgestemd te worden met de aanwezige hulpdiensten.

Het benodigde parkeerbeheer stelt hoge eisen aan de organisatie en het personeel van de parkeerbeheerder. Daarom werd door Spark een gedegen traject ingezet dat onder andere bestond uit een Programma van Eisen (PvE), gunningscriteria en een Service Level Agreement (SLA). Uit de inschrijvingen is de Economisch Meest Voordelige Inschrijving (EMVI) geselecteerd.