Den Haag, contractmanagement Park+Beach

De gemeente Den Haag heeft Spark gevraagd om haar te ondersteunen bij de opstart van het product Park+Beach.

Contractmanagement_Den-Haag_Park+Beach_Parkeeradviesbureau_Spark-parkeren

Foto: Gemeente Den Haag - Fleur Beemster

Scheveningen is een populaire badplaats voor bezoekers, die zich voornamelijk per auto, fiets of ov naar het strand begeven. De zomermaanden in Scheveningen kenmerken zich al jaren door een hoge parkeerdruk.

Park+Beach
Park+Beach is als aanvulling op de bestaande Park+Ride mogelijkheden ontwikkeld met het doel om de parkeerdruk in Scheveningen in deze zomermaanden te verlagen.

Park+Beach biedt de mogelijkheid om in het weekeinde tegen een gereduceerd bedrag te parkeren in het centrum van Den Haag en vervolgens kosteloos met tram 9 de weg te vervolgen naar Scheveningen. De parkeerder dient vooraf een parkeerplaats te reserveren, hiervoor is een eigen reserveringspagina opgemaakt.

Uitstel
In 2017 en 2018 is dit product reeds uitgerold; echter vanwege aanhoudende technische problemen is ervoor gekozen om in 2019 dit product niet aan te bieden. In 2020 zijn deze technische problemen opgelost en is de gemeente weer in gesprek gegaan met zowel Q-Park als HTM om de Park+Beach aan te kunnen bieden aan bezoekers van het Scheveningse strand. De gemeente Den Haag is ervan overtuigd dat Park+Beach positief kan bijdragen aan de dosering en spreiding van het aantal bezoekers aan Scheveningen. Vanwege COVID-19 is er dit jaar ook gekeken of er mogelijkheden zijn om de parkeerder vanaf Den Haag centrum alternatieven voor de tram aan te bieden in de vorm van een fiets of scooter.

Ondersteuning
De opdrachtgever heeft Spark gevraagd haar te ondersteunen bij de werkzaamheden rondom de herstart van Park+Beach. Denk hierbij aan de afstemming met de diverse stakeholders, het herijken van de contractuele afspraken en het uitrollen en implementeren van deze afspraken.

Sinds medio juli kunnen bezoekers van Scheveningen weer gebruik maken van Park+Beach. Ter promotie van het product zijn er verschillende kanalen ingezet zoals een advertentie in een landelijk dagblad, facebookcampagne, een eigen reserveringspagina, een promotiefilmpje en foto’s. Inmiddels weten bezoekers van het Scheveningse strand Park+Beach te vinden.

Nooit meer iets missen? Volg ons op Twitter LinkedIn
En meld je aan voor onze nieuwsbrief UPDATE