Werken aan een wereld waarin iedereen zonder ergernissen zijn bestemming bereikt en je je vervoermiddel zonder problemen kunt parkeren. Waarin parkeren de bestemming niet domineert maar ondersteunt. Wij inspireren onze opdrachtgevers om vanuit dat oogpunt een visie op parkeren te ontwikkelen. Want goed parkeerbeleid draagt bij aan ieders welzijn.
Gemeente Haarlem heeft de ambitie om een aantrekkelijke, gezonde en bereikbare stad te zijn. Zij zet in op het stimuleren en bevorderen van het fietsgebruik door onder meer het fietsparkeren te verbeteren.
Vlaardingen wil het comfort en de gastvrijheid van het parkeren verbeteren, zodat het beter aansluit bij de behoefte van de bezoeker en uitnodigt tot frequenter en langer verblijf in het centrum. Hiertoe is in september 2019 een proef gestart met het tweede uur gratis parkeren in de parkeergarages in het centrum.
Hengelo monitort het gebruik van haar parkeerruimte en constateert hierin sinds enige tijd een daling. Spark heeft een analyse gemaakt van de huidige vraag naar en het aanbod van parkeerruimte en de toekomstige ontwikkeling daarvan.
Vlaardingen wil de gastvrijheid van het parkeren verbeteren zodat het beter aansluit bij de behoefte van de bezoeker. Eén van de uitwerkingen daarvan is een pilotproject met Stop&Shop-parkeerplaatsen in het centrum. Spark ondersteunt bij het opstellen van de criteria hiervoor.
De campus van hogeschool Windesheim in Zwolle wordt op momenten gekenmerkt door een hoge parkeerdruk. Spark onderzocht of het invoeren van een parkeerrechtenverdeling kan helpen in het beter benutten van de parkeercapaciteit op de campus.
In het parkeerbeleid was een digitale visiteregeling en 100 uur per jaar gratis parkeren voor visite al aangekondigd. Nu vraagt Vlaardingen Spark om te ondersteunen bij de inkoop, aanbesteding en implementatie van deze regeling die via een web-app werkt.
Leiden heeft voldoende aanleiding om een nieuwe parkeervisie te ontwikkelen. Spark gaat aan de slag met het opstellen van een parkeervisie, die de ambities op het vlak van leefbaarheid, duurzaamheid, aantrekkelijkheid en bereikbaarheid vertaalt naar parkeren voor de auto en de fiets.
Den Haag heeft besloten om een integrale aanpak voor de parkeeroverlast in Leyenburg en Houtwijk op te stellen. Het betrekken van de buurt is hierbij een belangrijk onderdeel. Spark begeleidt het project inhoudelijk en procesmatig.
Leiden vraagt Spark onderzoek te doen naar de omvang van het vergunninghoudersparkeren op de voormalige Garenmarkt. Het onderzoeksadvies vraagt om een aanpassing van het gemeentelijke parkeerbeleid en wordt meegenomen als mogelijk instrument voor de op te stellen Parkeervisie.
Maastricht wil haar parkeerbeleid actualiseren met een nieuwe Parkeervisie. Deze visie wordt parallel opgesteld aan de Omgevingsvisie, zodat wederzijds kaders en uitgangspunten worden uitgewisseld. Spark is gevraagd om de visie op te stellen.
Het aanwijzen van Transferia als een activiteit die plaatsvindt in het algemeen economisch belang vergt een gedegen argumentatie. 's-Hertogenbosch vraagt Spark (m.b.v. parkeerdata) de prijsgevoeligheid van het parkeertarief inzichtelijk te maken.
Privacy & Cookies Deze website maakt gebruik van cookies. Door verder te bladeren gaat u hiermee akkoord. Cookie instellingenOK
Privacy & Cookies Policy
Privacy Overview
This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these cookies, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may have an effect on your browsing experience.
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.