Werken aan een wereld waarin iedereen zonder ergernissen zijn bestemming bereikt en je je vervoermiddel zonder problemen kunt parkeren. Waarin parkeren de bestemming niet domineert maar ondersteunt. Wij inspireren onze opdrachtgevers om vanuit dat oogpunt een visie op parkeren te ontwikkelen. Want goed parkeerbeleid draagt bij aan ieders welzijn.
Spark heeft de gemeente Schiedam ondersteund bij de invoering van betaald parkeren in de Vakbondsliedenbuurt. Bij de invoering is afgesproken dat er na een jaar geëvalueerd zou worden.
Het Havenkwartier in Breda is een bedrijventerrein met een beperkte woonfunctie. Als onderdeel van Crossmark Breda staat hier een grootschalige gebiedsontwikkeling op stapel: ook het parkeerareaal gaat op de schop en betaald parkeren wordt ingevoerd. Spark ondersteunt de gemeente Breda hierbij.
Gemeente Nissewaard is druk bezig met het verbeteren van haar digitale dienstverlening waaronder het digitaliseren van parkeren. Zij vraagt Spark om de gehele invoering van kentekenparkeren in goede banen te leiden.
Gemeente Hengelo vraagt Spark te onderzoeken wat een marktconforme prijs is voor een parkeerabonnement in parkeergarage De Beurs voor werkers in de binnenstad.
Zoetermeer wilde haar Nota’s Parkeerbeleid en Parkeernormen actualiseren. Zij selecteerde Spark om samen met een gemeentelijke projectgroep en in samenspraak met belanghebbenden deze Nota’s op te stellen.
De fysieke afsluiting van de binnenstad in gemeente Oss is aan vervanging toe. Oss vraagt Spark te adviseren wat de beste keuze zal zijn voor haar stad: fysieke afsluitingen of camerahandhaving?
Het nieuwe parkeerbeleid in Vlaardingen biedt ruimte om het parkeren voor bezoekers in het centrum prettiger te maken. In augustus 2019 startte een proef met het 2e uur gratis parkeren in parkeergarages. Eind 2019 zijn aan de Korte Hoogstraat ook de eerste Stop&Shop-parkeerplaatsen in werking gegaan.
DHL Express ervaart op piekmomenten dat het parkeren rondom haar gebouw niet optimaal plaatsvindt. Het ‘probleem’ dat wordt ervaren, is samen te vatten tot het ontbreken van een parkeerbeleid: wie mag, in welke mate en wanneer gebruik maken van de parkeerplaatsen?
Gemeente Haarlem heeft de ambitie om een aantrekkelijke, gezonde en bereikbare stad te zijn. Zij zet in op het stimuleren en bevorderen van het fietsgebruik door onder meer het fietsparkeren te verbeteren.
Vlaardingen wil het comfort en de gastvrijheid van het parkeren verbeteren, zodat het beter aansluit bij de behoefte van de bezoeker en uitnodigt tot frequenter en langer verblijf in het centrum. Hiertoe is in september 2019 een proef gestart met het tweede uur gratis parkeren in de parkeergarages in het centrum.
Hengelo monitort het gebruik van haar parkeerruimte en constateert hierin sinds enige tijd een daling. Spark heeft een analyse gemaakt van de huidige vraag naar en het aanbod van parkeerruimte en de toekomstige ontwikkeling daarvan.
Vlaardingen wil de gastvrijheid van het parkeren verbeteren zodat het beter aansluit bij de behoefte van de bezoeker. Eén van de uitwerkingen daarvan is een pilotproject met Stop&Shop-parkeerplaatsen in het centrum. Spark ondersteunt bij het opstellen van de criteria hiervoor.
Privacy & Cookies Deze website maakt gebruik van cookies. Door verder te bladeren gaat u hiermee akkoord. Cookie instellingenOK
Privacy & Cookies Policy
Privacy Overview
This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these cookies, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may have an effect on your browsing experience.
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.