Het contract met de beheerder van de Haagse garage Turfmarkt liep af. Een goed moment om opnieuw te kijken naar de wensen en eisen van het parkeerbeheer. Gemeente Den Haag vroeg Spark de aanbesteding te organiseren en te begeleiden.
Zandvoort wil beter bereikbaar zijn voor haar bezoekers en de leefkwaliteit van haar inwoners verbeteren. Met het ontwikkelen van een nieuwe parkeervisie wil zij haar ambities op het gebied van bereikbaarheid, leefbaarheid en verkeersveiligheid realiseren. Met deze visie is de koers uitgezet voor een nieuw parkeerbeleid.
Roermond heeft twee garages in eigendom en exploitatie. Het parkeerbeheer is uitbesteed. Omdat deze beheerovereenkomst afliep is via een aanbesteding een nieuwe overeenkomst afgesloten. Spark heeft de aanbesteding georganiseerd en begeleid.
Spark heeft de gemeente Schiedam ondersteund bij de invoering van betaald parkeren in de Vakbondsliedenbuurt. Bij de invoering is afgesproken dat er na een jaar geëvalueerd zou worden.
Het parkeerbedrijf Enschede wil maximaal ontzorgd worden. Vanaf 2015 is deze wens vertaald in een 5-jarige onderhoudsovereenkomst met IP Parking. De gemeente overweegt deze te verlengen. Maar sluit de overeenkomst nog wel aan bij de huidige wensen?
Het huidige parkeersysteem van parkeergarage De Beurs voldoet niet aan de ambitie van de gemeente Hengelo. Daarom heeft de gemeente Spark gevraagd om een bewezen én toekomstbestendig parkeersysteem voor deze garage in te kopen.
Het Havenkwartier in Breda is een bedrijventerrein met een beperkte woonfunctie. Als onderdeel van Crossmark Breda staat hier een grootschalige gebiedsontwikkeling op stapel: ook het parkeerareaal gaat op de schop en betaald parkeren wordt ingevoerd. Spark ondersteunt de gemeente Breda hierbij.
Gemeente Diemen besteedt het parkeerbeheer en de handhaving uit aan de markt en wil dat continueren. In 2020 is het contract aan vernieuwing toe en vraagt zij Spark te ondersteunen bij het vormgeven van een aanbesteding van een nieuwe overeenkomst, waarbij effectiviteit en kostenbeheersing voorop staan.
Gemeente Nissewaard is druk bezig met het verbeteren van haar digitale dienstverlening waaronder het digitaliseren van parkeren. Zij vraagt Spark om de gehele invoering van kentekenparkeren in goede banen te leiden.
De molens van Kinderdijk zijn een grote publiekstrekker; echter levert dit ook verkeershinder en parkeeroverlast op. Alblasserdam en Molenlanden en Stichting Werelderfgoed Kinderdijk willen zowel de bereikbaarheid voor bezoekers als de leefbaarheid van bewoners verbeteren.
De omgeving van station Den Haag Laan van NOI ondergaat de komende jaren een forse gedaantewisseling. De gemeente vraag Spark de mogelijkheden te verkennen voor een parkeervoorziening voor met name bezoekers aan het gebied.
Gemeente Hengelo vraagt Spark te onderzoeken wat een marktconforme prijs is voor een parkeerabonnement in parkeergarage De Beurs voor werkers in de binnenstad.
Zoetermeer wilde haar Nota’s Parkeerbeleid en Parkeernormen actualiseren. Zij selecteerde Spark om samen met een gemeentelijke projectgroep en in samenspraak met belanghebbenden deze Nota’s op te stellen.
De fysieke afsluiting van de binnenstad in gemeente Oss is aan vervanging toe. Oss vraagt Spark te adviseren wat de beste keuze zal zijn voor haar stad: fysieke afsluitingen of camerahandhaving?
Gemeente Den Haag heeft Spark gevraagd om de rol van contractmanager a.i. te vervullen voor parkeergarage De Zeeheld. En zorg te dragen voor de aanbesteding van het parkeerbeheer en het parkeersysteem ervan.
Het nieuwe parkeerbeleid in Vlaardingen biedt ruimte om het parkeren voor bezoekers in het centrum prettiger te maken. In augustus 2019 startte een proef met het 2e uur gratis parkeren in parkeergarages. Eind 2019 zijn aan de Korte Hoogstraat ook de eerste Stop&Shop-parkeerplaatsen in werking gegaan.
Gemeente Haarlem heeft de ambitie om een aantrekkelijke, gezonde en bereikbare stad te zijn. Zij zet in op het stimuleren en bevorderen van het fietsgebruik door onder meer het fietsparkeren te verbeteren.
In de Spoorzone van de gemeente Gouda liggen tegen het spoor een tweetal ontwikkellocaties. Gouda vraagt Spark hiervoor de parkeerbehoefte te bepalen en te motiveren.
Vlaardingen wil het comfort en de gastvrijheid van het parkeren verbeteren, zodat het beter aansluit bij de behoefte van de bezoeker en uitnodigt tot frequenter en langer verblijf in het centrum. Hiertoe is in september 2019 een proef gestart met het tweede uur gratis parkeren in de parkeergarages in het centrum.
Voor het opvangen van een tijdelijk verhoogde parkeerdruk vanwege een herontwikkeling, zoekt Purmerend naar een geschikte locatie. De gemeente heeft behoefte aan inzicht in de financiële gevolgen van de realisatie van deze tijdelijke parkeeroplossing en vraagt Spark hierin te adviseren.
Gemeente Westland wil de parkeersituatie in de omgeving van een bekende bakkerij in Maasdijk in kaart brengen. Zij vraagt Spark hier onderzoek naar te doen en op basis hiervan een plan van aanpak op te stellen.
Hengelo monitort het gebruik van haar parkeerruimte en constateert hierin sinds enige tijd een daling. Spark heeft een analyse gemaakt van de huidige vraag naar en het aanbod van parkeerruimte en de toekomstige ontwikkeling daarvan.
Vlaardingen wil de gastvrijheid van het parkeren verbeteren zodat het beter aansluit bij de behoefte van de bezoeker. Eén van de uitwerkingen daarvan is een pilotproject met Stop&Shop-parkeerplaatsen in het centrum. Spark ondersteunt bij het opstellen van de criteria hiervoor.
Garageparkeren Amsterdam heeft een aanbesteding gehouden voor het vervangen van de parkeersystemen. Om deze ombouw in goede banen te leiden is een implementatiemanager aangesteld.
In het parkeerbeleid was een digitale visiteregeling en 100 uur per jaar gratis parkeren voor visite al aangekondigd. Nu vraagt Vlaardingen Spark om te ondersteunen bij de inkoop, aanbesteding en implementatie van deze regeling die via een web-app werkt.
Spark verzorgt komend jaar weer het assetmanagement voor P+R De Uithof in Utrecht. Hierbij ontzorgt zij de VvE met diverse werkzaamheden op het gebied van o.a. contractmanagement, administratie en onderhoud.
Leiden heeft voldoende aanleiding om een nieuwe parkeervisie te ontwikkelen. Spark gaat aan de slag met het opstellen van een parkeervisie, die de ambities op het vlak van leefbaarheid, duurzaamheid, aantrekkelijkheid en bereikbaarheid vertaalt naar parkeren voor de auto en de fiets.
Den Haag heeft besloten om een integrale aanpak voor de parkeeroverlast in Leyenburg en Houtwijk op te stellen. Het betrekken van de buurt is hierbij een belangrijk onderdeel. Spark begeleidt het project inhoudelijk en procesmatig.
Leiden vraagt Spark onderzoek te doen naar de omvang van het vergunninghoudersparkeren op de voormalige Garenmarkt. Het onderzoeksadvies vraagt om een aanpassing van het gemeentelijke parkeerbeleid en wordt meegenomen als mogelijk instrument voor de op te stellen Parkeervisie.
Maastricht wil haar parkeerbeleid actualiseren met een nieuwe Parkeervisie. Deze visie wordt parallel opgesteld aan de Omgevingsvisie, zodat wederzijds kaders en uitgangspunten worden uitgewisseld. Spark is gevraagd om de visie op te stellen.
Spark heeft een aantal opdrachtgevers ondersteund bij meningsverschillen over de kwaliteit van het ontwerp van parkeervoorzieningen door verder te kijken dan alleen het toetsen van het aangeleverde ontwerp.
Spark heeft Tilburg ondersteund bij het aanbesteden van haar beheertaken volgens de BVP-methode. Onlangs is de concretiseringsfase afgerond; Spark verzorgde tijdens dit proces de interne projectleiding en gaf inhoudelijke ondersteuning.
Het aanwijzen van Transferia als een activiteit die plaatsvindt in het algemeen economisch belang vergt een gedegen argumentatie. 's-Hertogenbosch vraagt Spark (m.b.v. parkeerdata) de prijsgevoeligheid van het parkeertarief inzichtelijk te maken.
Omdat het contract met een externe partij afloopt, besteedt Tilburg opnieuw de taken voor garage- en straatparkeren aan. Zij kiest voor de methode Best Value Procurement (BVP). Spark ondersteunt bij het opstellen van het PvE en tijdens de verdere concretiseringsfase.
De gemeente Westland wil graag in Naaldwijk een pilot met een bewaakte fietsenstalling opzetten en vraagt Spark hiervoor een Programma van Eisen (PvE) op te stellen.
Gemeente Westland vraagt Spark te onderzoeken of er voldoende fietsparkeerplaatsen beschikbaar zijn voor de bezoekers van de gemeentekernen Naaldwijk en ’s-Gravenzande.
Leiden heeft in 4 fases de invoering van betaald parkeren buiten het centrum uitgerold. Spark heeft als projectleider de invoering van de laatste fase begeleid.
Voor de verkoop van drie binnenstedelijke openbare parkeergarages moet Venlo kunnen aantonen dat de verkoopprijs marktconform is. Dat kan via een zogenaamde MEO test, Spark verzorgt deze test.
Om de effecten van nieuwe ontwikkelingen in het centrum van Son op de parkeerbalans door te rekenen, heeft Spark haar dynamische parkeerbalans ingezet.
In het collegeakkoord in Vlaardingen is opgenomen dat het uit 2008 daterende parkeerbeleid zou worden herzien. De gemeente vraagt Spark om de herijking in goede banen te leiden.
De gemeente Amsterdam vraagt Spark om een second opinion uit te werken waarmee de mogelijke capaciteit van de te realiseren Willibrordusgarage inzichtelijk wordt.
In samenwerking met de opdrachtgever en de beheerder heeft Spark gekeken hoe de bezoekersontheffing zo efficiënt mogelijk ingeregeld kan worden, zonder hierbij enorme investeringen te hoeven doen.
Gemeente Tilburg vraagt Spark de beschikbare vrije parkeercapaciteit in beeld te brengen en hierop de gevolgen van de bouwplannen en andere ontwikkelingen te projecteren.
Om Hoorn bereikbaar te houden wordt ten noorden van het station een ontwikkeling voorzien met voldoende parkeerplaatsen voor bezoekers en P+R-reizigers. Spark stelde hiervoor een business case op en onderzocht een aantal varianten voor het ontwerp.
In samenwerking met de gemeentelijke projectleiding heeft Spark een prospectus opgesteld waarin de belangrijkste factoren voor vraag naar en aanbod van parkeerplaatsen in Venlo zijn samengevat.
Spark helpt de gemeente Midden-Delfland -middels een dynamische parkeerbalans- met het inzichtelijk maken van de toekomstige parkeersituatie in Schipluiden.
De gemeente Katwijk heeft Spark gevraagd haar parkeerbeleid te evalueren. Niet alleen de beleidsdoelen van het parkeerbeleidsplan, maar ook de financiële kant van parkeren.
Het is altijd goed om je van tijd tot tijd af te vragen of de manier waarop je dingen doet nog wel past bij de veranderende omstandigheden. Zoetermeer stelde zich deze vraag over het parkeerbeheer en exploitatie in en rond het Stadshart.
Zolang betaald parkeren geldt in het centrum van Oisterwijk, maken bewoners en bedrijven gebruik van parkeervergunningen. Tot zover werden deze vergunningen uitgegeven op waardepapier. Dit is nu verleden tijd.
De H.J. van Heekgarage in Enschede wordt door een spectaculaire ondergrondse voetgangerstunnel direct verbonden met de centrale hal van het Medisch Spectrum Twente (MST).
Oisterwijk sluit een nieuwe overeenkomst voor integraal parkeerbeheer én brede handhaving. Zij voert regie namens alle drie gemeenten; Spark verzorgt de contractmonitoring.
Spark onderzoekt de mogelijkheden van dubbelgebruik in de Cilinderstraatgarage. Na implementatie van aanpassingen om de garage openbaar toegankelijk te maken, treedt Spark op als directievoerder.
Zaanstad had behoefte aan één betrouwbare bron voor gegevens van het betaald parkeren in de gemeente. En heeft zodoende de Parkeermonitor in gebruik genomen.
Omdat de bestaande overeenkomst afloopt, staat de gemeente Vlaardingen voor de vraag hoe men de komende jaren het administratieve systeem voor de uitgifte van parkeerrechten (vergunningen e.a.) zal inrichten.
De gemeente Oss beschikt over drie parkeervoorzieningen die op basis van een zogenaamd off-street parkeerregime worden geëxploiteerd en worden gebruikt door bezoekers en abonnementhouders.
Rotterdam beschikt over een omvangrijk aanbod aan parkeerplaatsen in en rond het centrum. Om dit aanbod goed onder de aandacht te brengen is een marketingplan nodig.
De gemeente Veenendaal wenst als regiegemeente voor het volledige parkeerbeheer, waaronder handhaving en beheer van parkeergarages en parkeerterreinen, een professionele parkeerbeheerder te contracteren.
Na o.a. het opstellen en implementeren van het parkeerbeleid en begeleiden van de gemeente naar een nieuwe parkeerorganisatie richt Spark zich op verzoek van gemeente Roermond op de inrichting en onderhoud van de Parkeermonitor.
Katwijk aan Zee ontwikkelt zich tot het centrum van Katwijk, met een voorzieningenniveau dat past bij een gemeente met uiteindelijk ruim 70.000 inwoners.
De gemeente Groningen wil voor het volledige beheer van ruim 5.000 parkeerplaatsen in haar parkeergarages, parkeerterreinen en buurtstallingen een professionele parkeerbeheerder contracteren.
De gemeente Emmen heeft het parkeerbeheer voor de parkeerlocaties Willinkplein, Westerstraat en Parkeerterrein Noord sinds 1 juli 2014 inbesteed bij de Emco Groep.
De gemeente Wageningen vernieuwt in het kader van haar Gemeentelijk Mobiliteitsplan het parkeerbeleid en stelt daarom een parkeerplan voor de binnenstad op.
De gemeente Delft zet in op een volledig digitale parkeerketen. Een ambitieus project waarbij het volledig op kenteken zetten van vergunningen en controle van de parkeerrechten centraal staat.
Als gevolg van het achterblijvende gebruik van de openbare parkeergarage Kristallijn in Leerdam wordt gezocht naar mogelijkheden om de parkeerexploitatie te optimaliseren.
Privacy & Cookies Deze website maakt gebruik van cookies. Door verder te bladeren gaat u hiermee akkoord. Cookie instellingenOK
Privacy & Cookies Policy
Privacy Overview
This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these cookies, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may have an effect on your browsing experience.
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.