Fietsverrommeling? Los het op!

Een bulk aan foutgeparkeerde fietsen, zwerffietsen, veel te krappe fietsparkeerplekken. Hoe pak je als probleemeigenaar de fietsverrommeling aan, zodat je stad weer bereikbaar wordt voor de fietser en de voetganger? Lees het artikel.

Even voorstellen!

Sinds kort heeft Spark versterking in het team van adviseurs: Suzanne!

Parkeerbarometer 2019: Parkeerbeleid doet ertoe

De trend van verschuiving van straat naar parkeergarage zet nog steeds door. Het marktaandeel van de parkeergarages in de parkeerproductie was in 2018 43% en is in 2019 opgelopen naar 57%. Deze ontwikkeling blijkt uit de Parkeerbarometer, een onderzoek van Spark en de Erasmus Universiteit Rotterdam naar het gebruik van parkeerplaatsen in 26 binnensteden.

Checklist ‘Parkeren in de 1,5-metersamenleving’

Spark heeft een checklist opgesteld, die voor beleidsmakers en beheerders van parkeerlocaties als afwegingskader kan dienen bij het nemen van korte termijn maatregelen. Bekijk de checklist voor 1.Fietsenstallingen, 2.Straatparkeren auto en fiets, 3.Parkeergarages.

Column: Parkeren op eigen terrein: de ideale parkeeroplossing?

Regelmatig bezoek ik huizensites op zoek naar een woning. Het valt mij op dat een ‘eigen’ parkeerplaats er vaak als een usp wordt aangeprezen. Blijkbaar is het bezitten van een eigen parkeerplaats voor de bewoner de ideale parkeeroplossing. Geldt dit ook voor gemeenten? Is parkeren op eigen terrein de ideale parkeeroplossing? Lees de column van young professional Edwin van der Gracht.

Blog: I have a dream: parkeren na COVID-19

In deze coronaperiode bevestigt de roep om maatregelen nog eens het ongemak dat altijd al onderdeel is van de discussie over betaald parkeren. Wie betaalt de kosten van parkeren en is dat redelijk?