‘Bij een aantrekkelijke stad hoort goede bereikbaarheid’

De resultaten van de Parkeerbarometer¹ zijn bekend: het gebruik van binnenstedelijke parkeerplaatsen stijgt voor het tweede jaar op rij. Alleen de kleine gemeenten laten nog steeds een daling zien van bijna 3%. Wat betekenen deze cijfers voor de retailsector?

Harry Bijl, innovator en inspirator bij INretail, de grootste brancheorganisatie in retail non-food, geeft zijn visie:

“Voor kleine gemeenten is het de uitdaging om aantrekkelijk te blijven”, weet Bijl. “De grote gemeenten hebben vaak een aantrekkelijk winkelaanbod en er is horeca aanwezig. Onderschat deze laatste factor niet. Door horeca gelegenheden aan te bieden, krijg je als bezoeker een ander, completer gevoel. Het ‘slow down moment’ met een kop goede koffie of lunch tussen het shoppen door, wordt ervaren als het ideale plaatje. Dat wordt in kleine steden vaak niet geboden.” Lees hier verder of klik op onderstaande foto.

Ons gesprek met Harry Bijl is nu te vinden in het vakblad Parkeer24, editie #3 thema Parkeren en retail: ‘Bij een aantrekkelijke stad hoort goede bereikbaarheid‘.

¹Meer weten over het Parkeerbarometer onderzoek? Klik hier.

Op de hoogte blijven? Volg ons op Twitter, Facebook & LinkedIn